Acasă   Proiectare și Cercetare   Locomotive  

Locomotive

Sistem pentru reducerea timpului de mers în gol al motorului Diesel de tracţiune al LDE 2100 CP

Producător:

Tehmin-Braşov SRL

Prezentare:

Activitatea zilnică a locomotivei constă în 2 perioade: activă şi remizată.

Perioada activă:

  • Locomotiva funcţionează în regim de tracţiune.
  • Timpul mediu de funcţionare în regim de tracţiune este de cca. 40% din total.

Timpul de mers în gol al motorului Diesel se datorează:

  • Timpului de pregătire a trenului;
  • Aşteptării în staţii;
  • Circulaţiei pe pante lungi;
  • Menţinerii calde a motorului;
  • Încărcării bateriilor de acumulatoare;
  • Neregularităţilor din trafic.

Timpul mediu de mers în gol este de cca. 60% din total.

Efectele nocive ale mersului în gol:

  • Mersul la relanti al motorului MD-GP cu o masă de 28 tone şi o putere nominală de 2100 CP, este necesar pentru a asigura consumurile locomotivei, între 28 kW şi 1,7 kW;
  • Consumul mediu de combustibil al motorului este de 23kg/h;
  • Consumul de ulei este de 12,5kg / 1000 kg de combustibil;
  • Poluarea excesivă a naturii datorată arderii incomplete a combustibilului;
  • Consumul specific de combustibil al motorului Diesel de tractiune este de 180gr/CPh;
  • Uzura excesivă a motorului Diesel şi a serviciilor auxiliare.

Soluţia propusă pentru rezolvarea temei:

Montarea unui sistem motor-generator de 40kW în interiorul locomotivei, în funcţie de tipul acesteia şi de serviciile care sunt necesare.

Un generator de 40kW poate asigura:

  • Menţinerea caldă a motorului Diesel;
  • luminatul şi alimentarea comenzilor;
  • Încărcarea bateriilor;
  • Funcţionarea compresorului de aer;
  • Încălzirea postului de conducere.

Reducerea timpului de mers în gol la locomotiva LDE 2100 CP


Montarea unui motor-generator în interiorul cutiei locomotivei


Avantaje:

  • Consumul mediu de carburant scade cu cel puţin 50% pentru mersul în gol;
  • Consumul de ulei scade proporţional cu scăderea consumului de motorină;
  • Costurile de întreţinere pentru MDT scad cu 30%;
  • Creşte disponibilitatea a locomotivei cu 20%;
  • Perioada dintre revizii creşte cu 20%;
  • Se reduce poluarea proporţional cu combustibilul şi uleiul economisit;
  • Timpul mediu de recuperare şi amortizare a investiţiei este de circa 12 luni.

 

Schema bloc a instalaţiei când locomotiva LDE2100 este în stare activă

Schema bloc a instalaţiei când locomotiva LDE2100 este în stare activă

 


Schema bloc a instalaţiei când locomotiva este în stare remizată

Schema bloc a instalaţiei când locomotiva este în stare remizată

< Înapoi

Acasă | Compania | Proiectare și Cercetare | Produse Tehmin | Reparații | Contact © 2017 TEHMIN-BRAŞOV, tel: 0268 283 034 office@tehmin.ro